lauantai 23. helmikuuta 2013

Kierossa

Siis kyllähän minä olen aina tiennyt käsialani olevan tiukkaa mutta onko kenellekään toiselle käynyt koskaan näin?


Kyseiset sukkapuikot taitavat olla nyt tiensä päässä. Olen saanut ne niin kieroon ja vääntyneiksi, ettei kutominen enää onnistu. Oikaiseminenkaan ei auta, vääntyvät vain heti uudestaan pienimmästäkin paineesta. Ja ei, näiden päälle ei ole istuttu eivätkä ne ole joutuneet minkään muunkaan onnettomuuden uhreiksi. Ihan vain sukkia olen kutonut... Sinänsä ei harmita yhtään, sillä nämä KnitPron Nova Metal-puikot ja minä emme ole koskaan oikein tulleet toimeen keskenämme. Mutta pahus, omistan enää vain yhdet 2,25 millin puikot ja juuri tämän kokoisille on aina eniten projekteja tyrkyllä.


Blogi on myös saanut tunnustuksen kolmelta taholta; kiitos Outi, Fanny ja Maikki! Tunnustus tulisi jakaa eteenpäin viidelle ihanalle blogille, joiden lukijamäärä on alle 200 mutta jätän tämän salapoliisintyön nyt väliin ja kehotan ihan omavaltaisesti kaikkia alle tuon numeron jääviä upeita bloggaajia antamaan tunnustuksen itselleen. Aika kieroa, hih.

14 kommenttia:

  1. Hihii, luulin jo jonkun kaapanneen kuvan tämänhetkisistä käytössä olevista bambupuikoistani. t. nimim. neuloo niiiiiin tiukkaa:)

    VastaaPoista
  2. Oi hyvänen aika ! Suosittelen KnitPron Karbonz- puikkoja. Ne ei väänny ja taitaa olla aika vaikeaa saada noita hiilikuitupuikkoja poikkikaan. Ne on muutenkin ihanan kevyet ja siloiset neuloa, kokeile :)

    VastaaPoista
  3. Mäkin onnistuin saamaan bambupuikkoni "solmuun"! Luulin olevani jotenkin ainutlaatuinen;) Ja kyllä, mulla on tiukka käsiala!

    VastaaPoista
  4. Jep, tutulta näyttää. Sukkapuikot menevät tuommoisiksi, muissa puikoissa en ole havainnut samaa vaivaa.

    VastaaPoista
  5. Minä en edes neulo kovin tiukkaa (?) ja silti metalliset ja puiset sukkapuikkoni ovat tuommoiset kaaret! Onneksi kerroit että sinullakin, niin en tunne enää itseäni kummajaiseksi tässä puikkojen taivuttelussa! :)

    VastaaPoista
  6. Varsinkin bambupuikoille käy noin. Minä neulon useimmat pikkuprojektit nykyään 2 minipyöröllä ( 40cm), joilloin ei taipuminen haittaa. Ne hiilikuitupuikot kuulemma myös paluautuvat nätisti, mutta omaa kokemusta ei ole.

    Minulla nuo kierot puikot tosiaan tekevät vähän eri näköistä jälkeä, vaikka en mitään peltiä neulo.

    VastaaPoista
  7. Hiilikuitupuikkoja miekin siulle suosittelisin :)

    VastaaPoista
  8. Zelda: Jes, kohtalotoveri! En ole siis ainoa :D .

    Amuk: Hiilikuituiset kuulostavat hyviltä, jos sattuvat sopivasti tulemaan vastaan, voisin hankkia kokeeksi juurikin tuossa 2,25 koossa. Kiitos vinkistä!

    Niinu: En ole itse edes uskaltanut hankkia bambuisia, kun olisivat kuitenkin heti räkspoikki. KnitPron Symfonie koivuisia puikkoja minulla on parissa koossa kolmosesta ylöspäin ja ne ovat kestäneet ongelmitta.

    Outi: Ikivanhat äidiltä perityt suorat puikot ja marketin sukkapuikot kuten myös HiyaHiyat kestävät minulla loistavasti, samoin Addin pyöröt. Ehkä vika onkin Nova Metaleissa eikä minussa...? ;)

    Tuija: Et ole kummajainen, enkä näköjään onneksi minäkään. Joillain puikoilla ilmeisesti vain on tapana taipua, mokomilla :) .

    Mari: Kokeilin mininpyöröjä mutta palasin sukkiksiin, ne ovat minun muruni kaikesta huolimatta.

    Emma: Hiilikuituvinkki vastaanotettu :) . Kuulostaa tosi pro-materiaalilta.

    VastaaPoista
  9. Oh, ei ihan noin paljon ole minulla taipunut, mutta kyllä puikot käytössä elävät, niin pitkät, lyhyet kuin pyörötkin.

    VastaaPoista
  10. Distant Knitter: Hups, vähän myöhässä vastaan. Pieni puikkojen eläminen on ihan normaalia minustakin. Siinä vaiheessa, kun puikko muistuttaa enemmän jousipyssyn kaarta kuin kudontavälinettä, ollaan aika hauskassa tilanteessa :) .

    VastaaPoista
  11. Haa! Mä otan mielellään vastaan parittomia ja pilalle menneitä puikkoja. Käytän niitä, kun teen renkaita hopeatöissä. Varsinkin puolikkaat koot ja nro. 5 ois tervetulleita. ;)
    T: Heini

    VastaaPoista
  12. Heini: No pahus. En tullut yhtään ajatelleeksi, että näille olisi ollut käyttöä, joten heitin surutta pois. Seuraavien kohdalla toimin toisin :) .

    VastaaPoista
  13. Tulin vastavierailulle ja sulla on aivan ihana blogi. Aiva upeita sukkia ja huiveja. Sain jo monta uutta ohjevinkkiä täältä.

    Mulla myös puikot taipuu vaikken edes mielestäni neulo kamalan tiukkaa. Tuo hiilikuitupuikkovinkki pistetäön täälläkin korvan taa. Olen niitä katsellutkin mutta korkea hinta on saanut jättämään vielä ostamatta.

    VastaaPoista
  14. Hei, kiitokset ihanasta blogista. Kudon itsekin aika tiukkaa ja omalla kohdalla on hiilikuitupuikoista ehjänä enää yksi. Napsahtavat katki jo tuimasta katseesta.
    nimimerkillä Peppi Pitkätossu

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.